טיפולי שיניים מורכבים

טיפולי שיניים מורכבים הינם טיפולים המוענקים לחולים בעלי רקע רפואי מורכב כגון חולי סרטן, חולי סוכרת, חולי אי ספיקת כליות ודיאליזה, חולי אוסטאופורוזיס ועוד. אז מה צריך לדעת לפני הטיפול? מהם גורמי הסיכון? ובאיזו מרפאה מומלץ לבצע טיפולים מורכבים? המדריך המלא!

שאלות נפוצות

טיפול מורכב מחייב רופא שיניים מומחה ברפואת הפה בעל הסמכה הבנה ידע, וניסיון בניהול הליך טיפולי שכזה. רופא שיש לו את היכולת לבנות תכנית טיפולית מותאמת, לדעת ליישם אותה.מומחה לרפואת הפה יידע גם להרגיע את המטופל, לייצר חשיבה ותכנית טיפולית לצד טיפול נכון מקצועי ותכליתי שיסייעו בשמירה על שיניים בריאות.
* המטופל חייב לציין ולהביא מסמכים לרופא השיניים ובהם ההיסטוריה הרפואית המקיפה הכוללת את פירוט האבחנות התרופות, השימוש. מומלץ גם לקשר בין רופא השיניים לרופא המטפל.

חולי סרטן אשר מטופלים בטיפול קרניתי הכולל את חלל הפה והשיניים, כמו גם טיפולים כימותרפיים שונים העלולים להשפיע על חלל הפה ולגרום לתופעות לוואי וסיבוכים.
עבור חולי סוכרת אשר העדר האיזון הסוכרתי משפיע על חלל הפה והפרשת הגלוקוז ברוק.
חולי אי ספיקת כליות ודיאליזה המתמודדים עם סכנה לזיהומים בחלל הפה ואתגרים רפואיים נוספים.
טיפולי שיניים לחולי אוסטאופורוזיס,המתמודדים עם איבוד מסת העצם ופגיעה במבנה השלד ובחוזקו ונוטלים תרופות אשר נשארות זמן רב בעצמות ומשפיעות על תכנית הטיפול.
חולי אי ספיקת לב, חולים לאחר החלפות מסתם, חולים הנוטלים נוגדי קרישה. וכן כל מטופל בעל רקע רפואי מורכב או אתגרים גופניים, רפואיים ונפשים החל מבעיות לב וכלה בלחץ דם.

עבור החולה האונקולוגי, שמירה על בריאות חלל הפה והשיניים  הינה חלק  משמעותי ובלתי נפרד מבריאותו הכללית. במרפאתה של ד”ר אנדרה רטמן, מומחית ברפואת פה, תוכלו לקבל תכנית טיפולים דנטאלית הוליסטית ומותאמת אישית, החל משלב ההכנה לטיפולים האונקולוגים, במהלכם ולאחריהם, הנותנת מענה לרקע הרפואי המורכב ולטיפול התרופתי הניתן לכם.  כאן תוכלו לקבל את המדריך המלא לתחום טיפולי השיניים לחולי סרטן, כולל כל הפרטים שיסייעו לכם לקבל מימון והחזר כספי לטיפול.

מומחה לרפואת הפה הינו הדמות המדויקת והנכונה לבנות תכנית טיפול המשקללת פרמטרים שונים במהלך הטיפול.הרופא המטפל יידע לבצע אבחון נכון ומקיף ולקבל את מלוא המידע הבריאותי זאת על מנת להתאים את תכנית הטיפול למחלה ולתרופות הניטלות כולל הסוגים השונים והמינונים הנלקחים.

בהחלט כן.  עם זאת חשוב להבהיר כי כל מקרה לגופו והוא צריך להיבחן ע”י הצוות הרפואי המטפל בהתאם למחלות הרקע.

בהחלט כן. הרופא המטפל המכיר היטב את ההיסטוריה הרפואית מסייע לרופא השיניים המתמחה ברפואת הפה בבניית תכנית טיפול מיטבית ומתאמת אישית הלוקחת בחשבון את הרקע, הטיפולים והתרופות של המטופל.

בחלק מהמקרים ניתן לקבל החזר מקופות החולים וחברות הביטוח. על ההחזרים והאופציות למימון טיפולי שיניים מורכבים תוכלו לקרוא במאמר כאן.

דילוג לתוכן