כתרים וגשרים

כתר משמש כמעין כיפה מלאכותית , החובקת את שארית חומר בשן 360 מעלות,  לכן דורש מאיתנו הקטנת השן הקיימת, או להשלימה לאחר טיפול שורש בעזרת מבנה.  התקנת הכתר מאפשרת לשן להמשיך ולתפקד, תוך כדי הפחתת הסיכון לשבר של חומר השן הנותר, וזאת מבלי להתפשר על מראה טבעי ואסטטי.

גשר הוא למעשה כמה יחידות כתרים המחוברים יחד, לעיתים הגשר יכול לפתור בעיה של חוסר שן בין שתי שיניים קיימות ( לאחר עקירה למשל).

כיום ניתן לייצר כתרים מסוגים שונים, כגון כתרי זירקוניה מלאים, זירקוניה עם ציפוי חרסינה, כתרי חרסינה מאוחה למתכת וכתרים מחומרים מרוכבים. לכל חומר יתרונות וחסרונות משלו, כאשר ההחלטה על סוג הכתר נעשית בהתאם לשיקולים קליניים ויחד עם המטופל.

תותבות חלקיות ותותבות שלמות:

תותבות מורכבות משיניים מלאכותיות , המחוברות לבסיס הנושא אותן, המותאם באופן אישי לרקמות הפה.  שיקום המשנן על ידי תותבות, משמעו שיקום נשלף  אותו יש להסיר בסוף כל יום.

למי זה מתאים?

התותבות מתאימות להשלמת חסר שיניים נרחב. כיום, עם העלייה הניכרת בשכיחות  השתלים הדנטאלים, שיקום על ידי תותבות הינו תהליך פחות פופולרי. עם זאת, ישנם מקרים בהם אין אפשרות לבצע שתלים, הן בשל הרקע הרפואי המורכב של המטופל, תרופות שונות אותן הוא נוטל , חוסר משמעותי בעצם או מטעמים כלכליים.

התותבות מותאמות לכל מטופל באופן אישי, לאחר תהליך מוקפד המשלב את עבודתו הקלינית של הרופא ועבודת המעבדה.

התהליך אורך כמספר שבועות, אך מקנה פתרון מהיר להשלמת חסר שיניים נרחב.

דילוג לתוכן